Ova dionica je dosta duga. Za hodočasnike slabije kondicije treba je podijeliti u dva dijela. U tom slučaju zaustavljanje u Hontanasu je najbolja opcija. U njemu ima mogućnost smještaja u Albergue Fuente Strella. Na ovoj dionici nema velike oscilacije u visinskoj razlici iako imaju dva malo oštrija uspona koji nisu jako duga,  pa samim tim niti pretjerano zamorni. Prvi je na  14-17.km i na njemu se savladava visinska razlika od 100 m, a drugi je od 21-25 km i na njemu se savladava  visinska razlika od 110 m. Ostatak rute vodi po manje-više ravnom terenu. Gledajući u cjelini ovu dionicu, hodočasnička staza većim dijelom vodi po poljskim putovima kroz žitna polja, pa se dobiva dojam da je ovo glavna žitnica Španjolske. Kada se hodočasnička ruta približava naseljenim mjestima, napušta poljske i nastavlja asfaltnim putovima kroz mjesta. Obzirom da se pješači po otvorenom terenu bez hladovine,  a povremeno ima velikih udaljenosti do pitke vode, istu u malo većoj količini treba ponijeti sa sobom.

Nakon Burgosa prvo mjesto u koje se stiže je Tardajos,  a nakon njega u Rabé de Las Calzadas, Homillos del Camino pa u Hontanas. Od Hamillosa do Hontanasa postoji samo San Bol na oko pola puta. To je jedna kuća, nema zahoda niti tuševa,  treba biti oprezan prema izvještaju drugih ako se uzima hrana. Ukratko ovo mjesto treba izbjegavati. Od Hontanasa do Castrojeriza, negdje na pola puta je mjestašce San Anton. U njemu se treba zaustaviti, pogledati ruševine samostana i osvježiti se hladnim pićem. U nastavku se daje malo detaljniji opis puta i gore nabrojenih mjesta na ovom dijelu hodočasničke rute.

Iz Burgosa treba slijediti put markiran žutim strelicama  koje prolaze najprije ulicom Calle Emperador do crkve Iglesia de San Pedro de la Fuente i svratišta u samostanu Monasterio de San José. Kod svratišta treba skrenuti lijevo i prijeći rijeku Rio Alrlanzón preko mosta Puente de Malatos, nakon toga treba prijeći cestu i nastaviti do bolnice Militär, pa kroz park Parque Parral. Nakon napuštanja parka treba nastaviti stazom uz cestu koja prolazi pored zatvora koji je bio korišten za izdržavanje kazne političkih zatvorenika za vrijeme Francove vladavine, te  nastaviti dalje sve do mjesta Villalbilla de Burgos.

Hodočasnička ruta nastavlja kroz mjesto Villalbilla de Burgos, prelazi rijeku Río Arlanzón preko mosta Puente del Arzobispo, nakon kojeg skreće lijevo, prolazi ispod željezničke pruge, pa prolazi ispod autoceste i nastavlja uz glavnu cestu do sela Tardajos. U ovom selu je crkva Iglesia de Nuestra Senora de la Asunción, a ima i nekoliko gostionica i trgovina uz glavnu ulicu. Kroz ovo selo treba slijediti glavnu ulicu,  a izlaskom iz sela treba nastaviti stazom uz glavnu cestu do sela Rabe de las Calzadas.

Rabe de las Calzadas je selo sa 150 stanovnika. U njemu se nalazi crkva iz 13. stoljeća Iglesia de Santa Marina, a na njegovom drugom kraju prolazi se pored kapelice Ermita de Nuestra Senora de Monasterio. Hodočasnička ruta vodi pored spomenute kapelice i nastavlja stazom pored glavne ceste po visoravni središnje Španjolske  do odmorišta na kojem je i česma Fuente de Praotorre, na kojoj se više ne mogu nadopuniti zalihe vode. Naime, na ovom mjestu više od česme nema ništa,  a zapušteno je i picnic područje. Nakon prolaska smjerokaza za spomenutu česmu,  za 15-tak minuta stiže se na vrh ovog uspona i ulazi  na područje Mesete. Pogled koji se otvara s ove točke je fascinantan i zbunjujući istovremeno. Fascinantan jer su se otvorili bezgranični vidici,  a zbunjujući jer preko ove visoravni treba prijeći i domoći se brda koja se jedva naziru u daljini. U nastavku staza i dalje vodi po makadamskom putu, kroz žitna polja sve do sela Hornillos del Camino.

Hornillos del Camino,  uz mali bar i trgovinu na glavnoj ulici, ima i crkvu Iglesia de San Roman, koja se nalazi na trgu Plaza de la Iglesia, a izgrađena je na ruševinama starog antičkog logora. Odmah pored crkve je česma Fuente del Gallo i svratište. Iz ovog sela treba nastaviti ponovo stazom uz glavnu cestu sve do Arroyo San Bolu do izvora u kojem hodočasnici peru noge i prema vjerovanju nakon tog pranja one će dobro služiti sve do Santiaga. Izvor se nalazi na mjestu nekadašnjeg zaselka San Boala, kojeg su napustili stanovnici 1503. godine iz nepoznatih razloga. U nastavku, staza ponovo vodi pored glavne ceste, lagano se spuštajući sve dok ne dođe u selo Hontanas.

Hontanas je hodočasničko mjesto, uvučeno u dolinu, nad kojim dominira crkva iz 14. stoljeća Iglesia de la Inmaculada Concepción. Camino ruta vodi kroz selo, prolazi pored bazena  i nastavlja kroz polja suncokreta, sve dok se ne vrati na glavnu cestu,  a staza dalje nastavlja paralelno s njom, prolazi pored napuštenog mlina u napuštenom selu San Miguel, u kojem su ruševine manastira Svetog Ante (Convento de San Anton),  a od ove točke je kratka udaljenost do sela San Anton.

San Anton je selo kojeg karakteriziraju polja suncokreta na putu u Castrojeriz. Na ulasku u ovo mjesto, hodočasnička ruta prolazi kroz prolaz Arco de San Anton, kojim je nekoć bio spojen samostan sa crkvom. Samostan je izgrađen u 12. stoljeću kao hodočasnika bolnica od sljedbenika Svetog Antona (Orden de los Antonianos). Ovi sljedbenici su bili poznati po lijeku za gljivične bolesti, koje su bile nalik na gubu, a obično su završavale smrću (Fuego de San Antone). Geografska uska povezanost San Antona i Castrojeriza čini slovo  „T“ u obliku križa, poznato kao Tau, koji je 19. slovo grčkog alfabeta i simbol zaštite. Redovnici iz Ordena de San Antona su hodočasnicima udjeljivali zaštitu protiv zla i bolesti. Nakon prijeđenih nekoliko kilometara, treba skrenuti desno, proći pored crkve Iglesia de Nuestra Senora del Manzano i nastaviti ravno lagano uzbrdo u centar Castrojeriza.

Castrojeriz „Castrum Sigerici“ je mjesto koje je bilo poprište puno bitaka koje su vođene u 9. i 10. stoljeću, između Maura i Kršćana. U 11. stoljeću je postao kraljevska rezidencija a uz to je postala jedna od nezaobilaznih točaka na Caminu, i zbog toga u mjestu je bilo izgrađeno 8 hodočasničkih bolnica i 9 crkava.

Na ulazu u selo je crkva iz 13. stoljeće (Iglesia de Nuestra Senora del Manzano), izgrađenu na mjestu gdje je Sveti Jakov obznanio da je vidio sliku Bogorodice u stablu jabuke i unutar crkve se možete vidjeti ta slika Djevice del Manzano. U mjestu je još i crkva iz 16. stoljeća Iglesia de Santo Domingo. Gotovo na kraju sela je crkva iz 13. stoljeća Iglesia de San Juan de los Caballeros, koja ima jako lijep zvonik koji je mješavina gotičkog i romaničkog stila gradnje. Ako se želi uživati u prekrasnom vidiku na okolicu, treba se popeti na brdašce na kojem su ruševine dvorca iz 9. stoljeća. U Castrojerizu ima Albergue de Peregrinos i Hotel la Posada, u kojima se može prespavati i jesti po prihvatljivim hodočasničkim cijenama.

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.