Gubio je grad u kojem se bez pretjerivanja može provesti i nekoliko dana, a da se ima što vidjeti. Samo neke od značajnijih znamenitosti su: ostaci rimskog amfiteatra, stare gradske zidine, niz sakralnih objekata među kojima dominira Katedrala posvećena svetom Franji, koja se nalazi na glavnom gradskom trgu, ispred koje je kip Svetog Franje koji prikazuje kako je On ukrotio vuka. Na tom kipu sv. Franjo sjedi a ukroćeni vuk mu drži glavu na koljenima.

U ovom hodočašću, zbog nedostatka vremena, posjetili smo samo katedralu Svetoga Franje i površno ostale povijesne građevine. Noć smo proveli u hotelu San Marco koji ima jako dobar odnos cijene i onoga što pruža. Spavanje u dvokrevetnoj sobi s doručkom iznosi 80 €, što je jako prihvatljivo za talijanske uvjete.

Ova hodočasnička dionica započela je ispred hotela San Marco a duga je oko 38 km. Prvih njenih 8 km vodi po lokalnim asvaltnim putovima, a za razliku od puno drugih mjesta kroz koja se prolazi, uz ovu postoji pješačka staza, što značajno olakšava i čini pješačenje sigurnijim. U prvih 8 km ove hodočasničke rute, napravi se jedva 100 m visinske razlike.

Nakon osmog kilometra započinje brdoviti dio ove hodočasničke dionice. U ovoj točki hodočasnička staza napušta asfaltnu cestu i skreće na makadamski put, odmah ulazi u visoku šumu koja da je ugodno hladovinu. Na ovom dijelu započinje i prvi najduži od 3 veća uspona na njoj.

U samom početku prvoga uspona hodočasnička staza vodi mješovito po: makadamskim i poljskim putovima kao i po planinarskim stazama. U nastavku uspona slika se mijenja i uspon se izvodi po lošem, vodenim bujicama izrovanom asfaltnom putu, kojeg gotovo da se može nazvati i makadamskim putom. Nakon prijeđenih 11 km izlazi se na prijevoj prvog uspona. S ovoga prijevoja pruža se nezaboravan pogled na grad Gubbio. Nezaboravna panorama i jednostavnen i izuzetan pogled na cijelu dolinu koja je za ovoga hodočasničkog dana bila obasjana suncem.

Na 13. km ove hodočasničke rute, otprilike na sredini spusta sa prvog većeg uspone, nalazi se kuća u kojoj je moguće dobiti opskrbu hranom i pićem.  Za usluge se može kontaktirati „Agroturizmo Il Beccafico“ Tel: 380 3037587, odnosno na internet adresi; www.agriturizmobeccafico.it. Izvrsna usluga i jako dobar odnos cijene i kvalitete. Izuzetno ljubazno osoblje i prekrasan pogled ispod vanjske nadstrešnice. Treba napomenuti da je ovo jedina mogućnost za snabdjevanje hodočasničkim potrepštinama na cijeloj ovoj hodočasničkoj ruti.

Na spustu sa prvog većeg uspona, hodočasnička staza nastavlja po makadamskom putu sve do sljedećega uspona. Na tom dijelu malo meandrira u nadmorskoj visini, pa se na njemu prikupi još po koji metar uspona. Na tom se dijelu nalazi svetište „Erme San Pietro in Vigheto“ gdje treba pozvoniti na vratima i doći će osoba koja će otvoriti vrata, ponuditi hodočasnika vodom i kavom, a unutar ovog zdanja je lijepa kapelica u kojoj se može pomoliti Bogu.

Prvi dio drugo uspona, vodi vrlo oštro uzbrdo, po planinarskoj stazi. Ovaj dio može biti jako zahtjevan ukoliko pada kiša. Nakon izlaska na prvi manji prijevoj od ovog drugog uspona, izlazi se na makadamsku cestu. Nakon toga hodočasnička staza jedno vrijeme vodi po makadamskoj cesti koja malo meandrira u nadmorskoj visini, i dovodi vas do crkve „Chiesa di Caprignone“.

Nakon spomenute crkve, hodočasnička staza malo gubi na nadmorskoj visini i nastavlja dalje po planinarskoj stazi. Za kratko nakon kratkog spusta, započinje jedan dosta oštar i zahtjevan drugi dio uspona na ovom dijelu hodočasničke staze. I ovaj drugi dio uspona na drugo veće brda ove hodočasničke rute, vodi po planinarskoj stazi, dosta oštro uzbrdo, i u kišnim danima može stvarati poteškoće hodočasnicima.

Neposredno prije prijevoja, hodočasnička staza izlazi na makadamski put. Odmah nakon stotinjak metara, dolazi se do prve naseljene kuće. Pored tekuće ima fontana na kojoj se može uzeti pitka voda. U nastavku uspona do prijevoja hodočasnička staza vodi po makadamskom putu.

Nakon izlaska na prijevoj, hodočasnička staza izlazi na asfaltiranu cestu, skreće lijevo na nju i nastavlja po njoj do mjesta Bascina. Prema informativnim tablama u ovom mjestu bi trebala biti opskrba svim potrebitim stvarima za hodočasnika. U vrijeme ovog hodočašća, to nije bilo istina, i nismo u njemu dobili ništa. Nakon prolaska kroz Bascinu, na kraju toga malog sela, nalazi se dvorac Bascina koji datira iz 15. stoljeća. Spust sa ovoga prijevoja nastavlja se po makadamskoj cesti.

Spust sa drugog vrha u dobrom dijelu vodi po makadamskom putu, napušta makadamski put i prelazi na planinarsku stazu koja u jednom oštrom zavoju silazi do potoka po građenim stepenicama a nakon toga nastavlja uspon ponovo po građenim stepenicama. Naime, radi se o dosta strmom putu, koji kao podlogu ima glinu, pa u slučaju kišnog vremena teško je savladiv. Nakon toga, uspon se  nastavlja dalje kroz visoku šumu po planinarskom putu. Prelazak spomenutog potoka je upitan ako su kišni dani i nabuja voda jer preko njega nema nikakvog građenog načina prelaska.

Ovaj dio hodočasničke staze koji vodi po planinarskom putu, obzirom da je on u većini jako strm, na mjestima koji su najizloženiji napravljene su drvene stepenice, da bi se lakše savladao taj spust ili uspon.

Zadnji kilometar hodočasničke staze, nakon planinarskog puta, do posljednjeg trećeg značajnijeg uspona, gotovo cijelo vrijeme vodi kroz visoku šumu, čija hladovina dođe dobro hodočasniku kao melem na ranu.

Nakon prelaska mosta, treba nastaviti po ovoj asfaltnoj prometnici još 300 m i na tom mjestu skrenuti desno na usku asfaltnu cestu. Nakon skretanja započinje 3. veći uspon ove hodočasničke dionice. On vodi po dosta derutnoj asfaltnoj cesti koju su bujice vode pretvorile u makadamski put. Nakon savladane polovine trećeg značajnijeg uspona, hodočasnička staza skreće lijevo na planinarski put i nastavlja dalje uspon po njemu. Na samom prijevoju ovog uspona napušta se planinarski put i nastavlja se dalje po makadamskoj cesti.

Općenito se može reći za ovu hodočasničku rutu da ima dosta strmih dijelova koji mogu biti izuzetno zahtjevni za vrijeme kišanih dana. Teren može biti jako klizav, dosta opasan, i zahtjevan. Nakon spuštanja do crkvice u mjestašcu Coccorano, u nastavku do mjesta Valfabbrica, hodočasnička staza u početku vodi po makadamskom putu, koji vodi gotovo paralelno sa autocestom, nakon kojeg za kratko izlazi na asfaltnu cestu sa koje skreće lijevo i vodi sve do hotela „Sui Passi di Francesco“ u centru Valfabbrice.

Preporuka za posjetiti:

• Mjesta sv. Franje - Opatija Vallingegno ili San Verecondo de Spissis
  • Mjesta sv. Franje - Pustinja San Pietro in Vigneto
  • Mjesta sv. Franje - Crkva Caprignona
  • Coccorano
  • Valfabbrica

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.