Prolazak kroz veće gradove na hodočasničkoj ruti, uvjek je naporan jer se teško slijede markacije ma kako gusto postavljene bile. U Logroñu je takva situacija, markacija ima dosta ali treba ih vrlo pažljivo pratiti da se nebi nepotrebno lutalo po gradu.

Od hotela NH Herencia Rioja, hodočasnička ruta nastavlja po ulici Calle Del Marqués de Murrieta i vodi po njoj do križanja s Calle de Los Duques de Nájera, na kojem skreće lijevo u spomenutu ulicu i vodi po njoj do parka s desne strane. Kada se dođe do ruba parka treba skrenuti desno i nastaviti preko parka do ulice Calle Alfonso VI., prijeći preko nje i nastaviti do križanja sa cestom N 232, koju treba prijeći kroz podvožnjak, nakon toga hodočasnička staza izlazi na poljski put. U nastavku hodočasnička ruta vodi kroz polje, po poljskom putu, između vinograda, do manjeg jezerca Embalse de la Grajera, zaobilazi ga sa sjeverne strane i ponovo nastavlja po poljskom putu kroz pretežno vinogradarski kraj, stiže do Navarette. Ovaj poljski put je asfaltiran i prilagođen rekreativcima koji trče ili voze bicikle. U ranijim jutarnjim satima ima ih dosta na ovom dijelu puta. Kod jezerca uvjek ima dosta ribiča koji zaposjednu most i čekaju da riba zagrize. Nakon prelaska mosta dosta je velika rekreacijska zona u kojoj ima dosta stolova i klupa. Sve je prilagođeno za boravak u prirodi. Tu je i prostor za kampiranje. Nakon prolaska kroz rekreacijsku zonu, staza nastavlja po poljskom makadamskom putu sve do gradića Navarette. Na ovom dijelu laganog uspona započinje gotovo potpuna dominacija vinograda. Dobiva se dojam da je sve zasađeno lozom. Ovo je očito vinogradarski kraj. Sve poljoprivredne površine, koje se vide, su obrađene.

Navarette  je stari grad s populacijom od oko 2.500 stanovnika. Grad se nalazi na obronku a na samom vrhu grada je crkva iz 16. Stoljeća, Iglesia de la Asuncion, koja ima jako lijep barokni oltar. Ostale znamenitosti u gradu na koje treba obratiti pažnju su: Ermita de Santa Maria del Buen Suceso i Castillo koji se nalazi na najvišoj točki grada Cerro Tedeón, s koje je prekrasan pogled na okolicu. U donjem dijelu grada, u neposrednoj blizini glavne ulice, smješten je trg s dosta barova, gostionica i restorana.

Hodočasnička ruta kroz Navarete vodi po ulici Calle Del Mayor Baja do njenog kraja, nakon toga nastavlja ulicom Calle Del Mayor Alta do njenog kraja i skreće lijevo u ulicu Calle Del Arrabal po kojoj vodi do križanja s ulicom Calle de la Carretera de Burgos, skreće lijevo i nastavlja po njoj do vinarije "Corsana" s desne strane ceste. Tu treba skrenuti lijevo na poljski put. Ako se ne želi ići kroz Navarete, ona se može zaobići na način da se kod ulaska u grad izabere obilaznica Calle de la Carretera de Burgos, koju treba slijediti do spomenute vinarije. Na taj način se nešto skraćuje put i ne prolazi se kroz mjesto.

Nakon skretanja na poljski put, slijedi polagani uspon kroz vinograde i maslinike, u kojem se dobiva oko 250 m visinske razlike. Najviša točka na ovoj dionici je u selu Ventosa koja se nalazi na oko 670 m nadmorske visine, a ima oko 150 stanovnika.

Osnovna karakteristika cijele ove rute je ta što ona gotovo u cijeloj dužini vodi pretežno kroz vinograde i maslinike. Konfiguracija terena je takva da osim već spomenutog uspona ima još dosta puta gore-dolje ali ukupno gledano ovaj dio Camino rute nije pretjerano zahtjevan niti zamoran. Osim već spomenutih sela ova ruta još prolazi kroz gradić Najeru.

U 11. stoljeću kralj Sancho III promjenio je hodočasničku rutu, pa je Nájera postala nezaobilazno odmorište za hodočasnike. Grad je podijeljen rijekom Najerilla, dok je Samostan (Monasterio de Santa María La Real) izgrađen na obje njene obale. Ovaj Samostan je izgrađen 1032. godine. U 15. stoljeću doživio je brojne izmjene. Postao je kraljevska grobnica (Royal Pantheon), a u njemu su grobovi tridesetak monarha uključujući mauzolej knezova Najere. Prema legendi, u pećini se ukazala Djevica Marija kralju Don Garcia, koji je potom naredio gradnju samostana na tom mjestu. U današnje vrijeme u njemu je smješten Arheološki muzej. U Najeri ima dobar izbor kafića i gostionica na trgovima Plaza de España i Plaze de Navarra. Trgovine se nalaze u ulici Calle Mayor.  Smještaj je moguć u svratištima ili u više privatnih Hostela.

Hodočasnička ruta ulazi u Najeru kada poljski put prijeđe preko magistralnog puta N 120. Nakon toga nastavlja avenijom Avenida de Logroño do kružnog toka, na kojem treba skrenuti u ulicu Calle de San Fernando i hodati po njoj do hotela San Fernando. Kod hotela treba proći kroz Paseo de San Julian i nastaviti avenijom Avenida de Los Toreros iz koje treba skrenuti desno u ulicu Calle de Duques, a nakon toga ponovo desno u ulicu Calle Horreo, pa lijevo u ulicu Calle de la Costanilla. Po ovoj ulici treba nastaviti do kraja, prijeći na poljski put Camino Najera koji vodi sve do mjesta Azofra. Od Najere do Azofre Camino ruta vodi stalno lagano uzbrdo, po zemljanoj podlozi, preko vinograda i maslinika, a prolazi kroz drvored zasađen borovima.

Azofra je gradić koji sada ima oko 300 stanovnika. U njoj je crkva (Iglesia de Nuestra Senora de Los Angeles) u kojoj se nalazi kip Svetog Jakova hodočasnika. Na kraju naselja je park posvećen Djevici od Valbanera (Virgen de Valbanera), zaštitnici pokrajine La Rioja.

To je mali gradić a smještaj je moguć u Boutique Hotel Real Casona De Las Amas. U ovom hotelu cijena spavanja u dvokrevetnoj sobi s doručkom za dvije osobe iznosi oko 140 Eur-a. Alternativa ovom smještaju je Hotel D0 Alesanco u istoimenom mjestu koje je udaljeno od Azofre 1,6 km a cijena za dvokrevetnu sobu s doručkom  iznosi 55 Eur-a. Osim ovih hotela Azofra ima dosta Hostela a u njoj je i veliko svratište namjenjeo hodočasnicima.

Što treba vidjeti na ovoj dionici:

• Bolnica San Juan de Acre ( ruševine) - neposredno prije Navarrete
  • Župna crkva Uznesenja Marijina – Navarreta
  • Samostan Svete Marije - Najera
  • Crkva Svete Marije - Najera
  • Samostan San Millande Yuso
  • Crkva Nuestra Senora de los Angeles  - Azofra - Kip Svetog Jakova kao hodočasnika

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.