Lorca je selo sa 140 stanovnika. U centru sela je jako lijepi trg sa fontanom. Hodočasnička ruta vodi niz glavnu ulicu, prolazi pored crkve i nastavlja do uske pješačke staze koja vodi uz cestu, nastavlja po njoj do tunela, prolazi kroz njega i dolazi do lučnog romaničkog mosta koji premošćuje rijeku Río Nueva, nastavlja preko mosta i stiže u selo Villatuerta. Na izlasku iz ovog sela dolazi se do račvanja rute. Jedan krak rute skreće desno i vodi s desne strane magistralne ceste NA 111 a drugi skreće lijevo i nakon kraćeg hodanja prelazi preko spomenute ceste i vodi s njene lijeve strane. Ovdje se preporučuje skrenuti desno, nastaviti u smjeru gradića Estella.

U centru Villatuerte je crkva Velike Gospe (Iglesia de la Asunción) iz 12. stoljeća. S lijeve strane glavnih crkvenih vrata je česma s pitkom vodom a sa desne strane je spomenik San Veremundo. Kroz selo hodočasnička ruta vodi uzbrdo između gospodarskih zgrada a nakon toga kroz polje pored Ermite de San Miguel, prelazi preko glavne ceste i vodi do pješačkog mosta. Treba prijeći preko mosta i kada se dođe do tvorničke zgrade, skrenuti desno. Nakon skretanja treba nastaviti stazom dok se ne prođe crkva (Iglesia del Santo Sepulcro), koja ima jako lijepi gotički portal iz 14. stoljeća. Dalje, staza vodi ravno u gradić Estellu i nakon Puente de los Peregrinos stiže se do svratišta Municipal.

Slikoviti gradić Estella leži na rijeci Rio Arga. Od nje je kralj Aragona i Navarre, Sancho Ramírez, 1090. godine, napravio nezaobilaznu točku za hodočasnike koji hodočaste u Santiago de Compostelu. Crkva iz 13. stoljeća (Iglesia de San Pedro de la Rúa) je najistaknutija zgrada u ovom gradiću. Uz ovu crkvu tu je još i palača (Palacio de los Reyes de Navarra). Ona je sada pretvorena u muzej (Museo de Gustavo de Maetzu), a ulaz u njega je besplatan. U gradiću ima dosta gostionica, restorana i trgovina.

Neposredno nakon prolaska Estelle, stiže se opet na križanje na kojem treba skrenuti lijevo, prijeći cestu NA 111 i nastaviti s njene lijeve strane, jer se na ovoj stazi nalazi najveća atrakcija na ovoj hodočasničkoj ruti „Fuente del Vino“ (česma iz koje umjesto vode teče vino) a nalazi se pokraj samostana Nuestra Senora de la Real Irache. Kako žedni hodočasnici piju vino može se pogledati na web adresi:  www.irache.com/webcam.html. Nuestra Senora de la Real Irache je najvažniji i najznačajniji spomenički kompleks u pokrajini Navarra. Kroz povijest ovdje je bio hospicij za hodočasnike, pa sveučilište, zatim vojna bolnica, pa bogoslovni fakultet a uskoro bi trebao postati Parador.

Nakon prolaska Fuente del Vino, hodočasnička ruta se počinje uspinjati s 420 m na ovom mjestu na 675 m. Ovu visinu doseže u mjestu Villamayor de Monjardín. Na ovom putu uzbrdo nalaze se još mjesta Urbanización Iratxe, kojeg hodočasnička ruta obilazi s desne strane i mjesto Azqueta. U oba spomenuta mjesta može se opskrbiti s hranom i pićem. U mjestu Villamayor de Monjardín, na najvišoj točki ove dionice, treba se opskrbiti vodom i hranom jer nastavak pješačenja do Los Arcosa ne daje nikakvu mogućnost opskrbe. Iz ovog sela je prekrasan pogled na okolicu, a smješteno je u podnožju ruševina dvorca Castillo de San Esteban, koji mu je glavna atrakcija.

Zgrada seoske vijećnice, koja je nekada bila škola a nakon nje zatvor, obnovljena je i u njoj se sada nalaze uredi, arhiv, trgovina i gostionica.

U  Villamayor de Monjardínu se nalazi i  Fuente de los Moros (Fountain Maura), dragocjena romanička cisterna (čatrnja) iz 12. stoljeća. Također, treba spomenuti i crkvu Iglesia de San Andrés, koja  je romanička građevina iz 12. stoljeća.  Vrlo važan element ove crkve je romanički portal.

Hodočasnička ruta iz Villamayor de Monjardína vodi  pored crkve uskom betonskom stazom nizbrdo do križanja s lokalnom cestom a dalje nastavlja šljunčanom stazom pored ceste do spuštanja u ravnicu, a nakon toga nastavlja kroz vinograde, žitna polja, maslinike i na kraju kroz malo borove šume, dok ne dođe do predgrađa Los Arcosa, a iz njega po ulici Calle Mayor u centar grada.  Svratište u Los Arcosu je na drugom kraju grada. Kuća je velika i udobna ali noću je velika buka izvana. Tko želi mirnu noć u jedno ili dvokrevetnoj sobi, izabrat će smještaj u hotelu Monaco. Web adresa hotela je: www.hotelmonaco.es.

Sami gradić Los Arcos se nalazi u podnožju brda na obalama rijeke Río Odrón. Najljepša građevina u mjestu je crkva posvećena Blaženoj Djevici Mariji (Iglesia de Santa María). U ovoj crkvi, nakon mise za hodočasnike, može se popeti na renesansni toranj zvonika. U centru grada dominiraju vrlo lijepe i očuvane palače i kurije iz 17. i 18. stoljeća.

Što treba vidjeti na ovoj dionici:

• Crkva Velike Gospe (Iglesia de la Asunción) iz 12. stoljeća, Villatuerte
  • Fontana del Vino – Estella
  • Fontana Maura - neposredno prije Villamayor de Monjardína
  • Crkva Svete Marije - Los Arcos (obvezno pogledati jer je prekrasna)

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.