Ponekad je teško slijediti pravu rutu jer se grad širi i izgrađuje a nekadašnje markacije nestaju ili se nalaze na neuglednim mjestima. Uvjek treba pažljivo pratiti smjer izlaska da nebi bilo previše nepotrebnog lutanja. U ovom slučaju slijedi se hodočasnička ruta od hotela EL Castillo do izlaska iz grada. Od hotela treba krenuti ulicom El Templare, zatim skrenuti desno u Calle Del Rañadero i nastaviti po njoj do Avenide de la Pueblo, skrenuti lijevo u nju i slijediti je do Pasaje de Telefónica, skrenuti desno u nju i nastaviti prekrasnom šetnicom kroz park (Parque de la Concordia), stalno uz rijeku Rio Sil. Na kraju ovog parka hodočasnička staza u malo oštrijem usponu, po građenom šljunčanom putu, dolazi do kružnog toka. Tu treba odabrati smjer koji vodi po aveniji Avenida de Compostilla. U nastavku hodočasnička staza vodi ovom avenijom kroz drvored platana oko 800 m, zatim ponovo nastavlja kroz park, prolazi pored sportskog centra, pa ponovo kroz drvored različitog drveća, sve do izlaska iz grada Ponferrada. Nakon izlaska iz grada vrlo brzo se stiže u prvo mjesto.

Prvo mjesto nakon izlaska iz Ponferrade je Fuentes Nuevas. U njemu se nalazi kapelica i svratište (Ermita Campo Divino Cristo). Nasuprot kapelici je dobar kafić pa se može napraviti pauza uz piće ako za nju ima potrebe. Kroz ovo selo treba nastaviti glavnom ulicom. Od ovog sela do  mjesta Camponaraya, hodočasnička staz vodi po jako uskoj asfaltnoj cesti, po kojoj je dozvoljen dvosmjeran promet, pa treba biti jako oprezan. Nemojte se čuditi ako vas na to podsjeti stalna škripa kočnica. Vozači su dosta bezobzirni i voze jako brzo ne vodeći puno brige o hodočasnicima na putu.

U prošlosti ono je bilo jedna od ključnih točaka na hodočasničkoj ruti, jer je imalo dvije hodočasničke bolnice: Hospital de la Soledad i Hospital de San Juan de Jaberas. Danas ovo mjesto ima mješavinu starih povijesnih i novih kuća, a uz to ima i svratište Ermita Nuestra Senora de la Soledad. Kroz selo treba nastaviti glavnom ulicom a na njegovom kraju prijeći rijeku Río Naraya, a nakon toga treba nastaviti ravno, prijeći ispod autoputa, pa nastaviti kroz vinograde i šume a ruta vodi kroz dolinu Magaz, prelazi potok i nastavlja uz njega do sela Cacabelos.

Ovo mjesto u povjesti je bilo jako popularno jer je imalo pet hodočasničkih bolnica. Na početku 12. stoljeća biskup Santiago je ovdje izgradio crkvu Svete Marije (Iglesia de Santa Maria), koja je obnovljena u 16. a toranj joj je dodan u 20. stoljeću. Na desnoj obali rijeke Río Cua, iz 18 stoljeća stoji Sanctuario Quinta de la Angustia, koji je izgrađen na temeljima bivše hodočasničke bolnice. Na vratima sakristije je lik Malog Isusa koji igra karte sa Svetim Antunom Padovanskim. Ovo mjesto se nalazi u vinorodnom području pa ima i muzej vina. Nemojte propustiti posjetiti izložbu umjetnina u kapelici Svetog Roka. U njoj je i čovjek koji će vam udariti žig u vašu hodočasničku putovnicu. Ulaznica se ne naplaćuje a ako želite nešto dati poželjno je.

Hodočasnička ruta dalje vodi uz glavnu prometnicu (N-VI), prolazi kroz zaselak Pierros u kojem je u 11. stoljeću izgrađena Crkva Svetog Martina (Iglesia de San Martín).  S brežuljka na kojem je ovo mjesto, jasno se vidi Villafranca del Bierzo. Hodočasnička ruta prema njoj najprije slijedi glavnu cestu, zatim skreće desno i kroz vinograde vodi sve do mjesta Villafranca del Bierzo.

On je posljednji važniji grad u pokrajini Leon uz hodočasničku rutu za Santiago. U jednom trenutku u njemu je djelovalo 8 samostana i 6 hodočasničkih bolnica. U njemu je bogata spomenička baština a utjecaj hodočašća od njega je napravio poznato turističko središte. Plaza Mayor, Ayuntamiento, Calle del Agua, Convento del Agustinas Recoletas, i ostale palače, čine lepezu popularnih turističkih atrakcija. Na ulazu u grad sjeverna vrata na crkvi Svetog Jakova su vrata oprosta (Puerta del Perdón) na kojima su oprost dobivali hodočasnici koji zbog bolesti nikako nisu mogli nastaviti svoje hodočašće. U 16. stoljeću Gil de Hontañón je tu sagradio Fakultet Svete Marije (Colegiata de Santa Maria) u gotičkom stilu. Ovdje još treba spomenuti ostatke nekadašnjeg franjevačkog samosatna iz 13. stoljeća, unutar kojeg je Crkva Svetog Franje.

Na samom ulasku u ovaj grad, s lijeve strane je crkva Svetog Jakova Apostola. Njena sjeverna bočna vrata za ulazak u glavnu crkvenu lađu su Vrata Oprosta (Puerta del Perdón). Prema legendi kada je jedan Francuski hodočasnik koji je bio smrtno bolestan na svom putu u Santiago, došao na ta vrata ona su bila zaključana. Hodočasnik je inzistirao da se otvore ta vrata. Mještani su pronašli svećenika koji je otvorio ta vrata. Hodočasnik je prošao kroz njih i čudom ozdravio. Od tog događaja ova se vrata zovu "Vrata Oprosta".

Što treba vidjeti na ovoj dionici:

• Templarska utvrda (Templar’s Castle) – Ponferrada
  • Crkva Svetog Jakova Apostola (Church of Santiago the Apostle) – Villafranca
  • Vrata Oprosata (Sjeverna vrata na crkvi Svetog Jakova Apostola “Puerta del Perdón”)
  • Crkva Svetog Franje (Church of San Francisco) – Villafranca

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.