Roncesvalles je malo mjesto i nema velikih problema s orjentacijom. Na izlasku iz mjesta je velika hodočasnička tabla, treba proći pored nje i nastaviti šumskim putem. Nakon prijeđenih 2 km stiže se do mjesta Burguete (Auritz), a Camino ruta vodi glavnom ulicom. Na prvi pogled ovo mjesto je jako atraktivno. S obje strane ulice su stare, dobro očuvane a tipično Baskijske kuće. Ernest Hemingway je boravio u Burguete tijekom 1920-ih i to je opisao u svom romanu Sunce Izlazi (The Sun Also Rises). U hotelu Burguette je još klavir na kojem je njegov  potpis. U sredini sela je i crkva (Iglesia de San Nicolas de Barri), pored koje je gostionica koja služi doručak.

Nakon prolaska crkve i parka u glavnoj ulici, produžiti još 50-tak metara i skrenuti desno pored Banco Central Hispano, i nastaviti stazom do pješačkog  mosta preko potoka Rio Urrobi, prijeći most i nastaviti stazom pored crkve Svetog Bartolomea (Iglesia San Bartolomé), izlazi se na glavnu cestu za mjesto Espinal.

Espinal je staro baskijsko naselje koje datira iz 1269. godine. Karakteristično je po tome što većina kuća ima neko oružje iznad ulaznih vrata. U mjestu ima gostionica, restoran i trgovina. Gostionica radi od ranih jutarnjih sati i u njoj se može popiti prva kava ili uzeti doručak. Ako se ostaje na spavanju na raspolaganju su dvije opcije: Camping Urrobi koji iznajmljuje bungalove i privatno svratište s 42 ležaja. U selu iz glavne ulice treba skrenuti desno,  proći pored česme i skrenuti lijevo na pješačku stazu koja vodi malo oštrije uzbrdo kroz bukovu šumu. Izlaskom na vrh staza se račva pa treba skrenuti desno, proći kroz prolaz i odmah nakon toga skrenuti lijevo i nastaviti ravno makadamskom cestom, između ograda, do mjesta Alto de Mezquiriz, a nakon njega hodočasnička ruta se spušta i vodi kroz selo Viscarret, a nakon njega u malo selo Biskarreta, u kojem ima gostionica i trgovina a spavanje je moguće u Casa Rural La Posada Nueva, u kojoj se  može udariti i hodočasnički žig. Hodočasnička staza dalje vodi kroz selo, skreće lijevo kod trgovine, prolazi pored mjesnog groblja, a nakon toga izlazi na cestu koju slijedi sve do malog selca Lintzoian, nastavlja kroz njega glavnom ulicom iz koje skreće desno na pješački nadvožnjak nakon kojeg izlazi na šljunčanu stazu koju slijedi do sljedećeg selca Alto de Erro. U ovom selu hodočasnička staza  presijeca glavnu cestu, nastavlja dalje kroz šumu do izlaska na prijevoj na kojem je bivša hodočasnička gostionica Venta del Puerto.

S prijevoja hodočasnička ruta ide nizbrdo prema mjestu Zubiri. Ime ovog mjesta na Baskijskom jeziku znači most. U mjestu je i stari most  koji se zove El Puente de la Rabia, preko kojeg ne prelazi hodočasnička staza preko rijeke Arga. Većina hodočasnika će ipak prijeći preko mosta. Zubiri je lijep malo veći gradić s nekoliko gostionica i kafića. U njemu je i nekoliko hodočasničkih svratišta. U blizini spomenutih svratišta je i vanjski bazen. Mnogi hodočasnici u ovom mjestu završavaju svoju dnevnu dionicu. Slijedeće značajnije mjesto na ovoj dionici je Larrasoana, a najgori dio je onaj pri izlasku iz mjesta  Zubiri jer prolazi pored nekoliko zapuštenih i dosta ružnih tvornica.

Od Larrasoana do Pomplone hodočasnička staza prolazi manje-više urbanim područjem. Uz nju ima dosta manjih sela i gradića u koje se može svratiti na piće ili jelo. Većina hodočasnika se ne zaustavlja jer je zov, velikog grada s mnogo znamenitosti i restorana, prevelik i svi se žure da tamo stignu čim prije. Pamplona je grad, u kojem se bez preuveličavanja, lako može provesti i tjedan dana a većini hodočasnika tu preostaje tek nekoliko sati. Prije nego se ide u razgledanje grada treba potražiti spavanje. Veliko svratište se nalazi na početku stare gradske jezgre i prilaz do njega dobro je označen. Sigurnost u njemu nije velika pa sve dragocjenosti treba ponesti sa sobom. U gradu ima dosta hotela koji imaju prihvatljivu cijenu pa nije zgorega uzeti sobu u jednom od njih, oprati prljavo rublje, obaviti dobru osobnu higijenu i prošetati starim dijelom grada. Izlaz iz grada je jako dobro markiran a staza prolazi pored Sveučilišnog campusa u kojem se nalazi hodočasnički ured u kojem  hodočasnici ovjeravaju žigom svoju hodočasničku putovnicu.

Što treba vidjeti na ovoj dionici:

• Crkva Svetog Nikole (Iglesia de San Nicolás de Bari) – Larrasoanai, U ovoj crkvi je kip Svetog Jakova
  • Pamplonska Katedrala – jako blizu glavnog hodočasničkog Hostela

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.