Sant Jean Pied de Port je polazna točka za najpopularnije od svih hodočašća u Europi, Camino Frances. Boravak u ovom mjestu za hodočasnike dosta je skup pa ga treba svesti na najmanju mjeru. Sant Jean je lijep gradić skriven u Pirinejima. U njemu se mogu nabaviti eventualno nedostajući dijelovi opreme potrebne za savladavanje ovog iznimno zahtjevnog hodočasničkog puta. U njemu se treba pribaviti hodočasnička putovnica koja se izdaje u hodočasničkom uredu u ulici  Rue de la Citadela. Za hodočasnike koji započinju svoje hodočašće u ovom gradu odmah su suočeni sa najtežom hodočasničkom dionicom. U hodočasničkom uredu obvezno treba provjeriti vremensku prognozu i uzeti svježe ažurirani popis hostela i alberga.

Camino ruta iz Sant Jeana vodi niz ulicu Rue de la Citadela, prolazi pored hodočasničkog ureda, nastavlja kroz prolaz do mosta, prelazi most i izlazi u ulicu Rue D\' Espagne, nastavlja po njoj do vrata Porte d\' Espagne i tu stiže na križanje na kojem je nastavak hodočašća do Roncesvallesa moguć po dvije varijante: Napoleonova Ruta ako se pješači i Valcarlosov put, (cestovni pravac), ako se ide biciklom.

U nastavku se opisuje pješačenje po Napoleonovoj ruti jer je ona logičan izbor za hodočasnika pješaka. Na njoj hodočasnik ima pješačku stazu, ne pješači po prometnim kolovozima, pa je samim tim ona sigurnija. Druga ruta dobrim dijelom vodi po dosta prometnoj cesti, koja može biti jako opasna za pješake, pa je pješaci koriste samo ako je veliko nevrijeme, jer se u takvim uvjetima zatvara Napoleonova ruta.

Put od Sant  Jeana započinje na 170 m i penje se do 1427 m, a zatim se spušta do Lintzoaina koji se nalazi na 733 m nadmorske visine. Na tom putu treba savladati visinsku razliku od 1698 m u usponu i 1128 m u silasku. Za savladavanje ovog puta s dodatnim teretom na leđima, treba dosta snage i volje a jako puno trpe koljena i potkoljenice. Da bi se lakše savladavale ovakve dionice, potrebno je napraviti malo temeljitije pripreme prije dolaska na ovako zahtjevno hodočašće.

Hodočasnička staza iz San Juana vodi asfaltnim putem do izlaska iz grada, zatim nastavlja paralelno s cestom D-428,  koju povremeno krati prečacima, do visinske kote od 1225 m. Na spomenutoj koti, staza napušta cestu D-428, skreće desno na makadamski put koji se isprepleće sa poljskim putem i planinarskom stazom sve do Roncesvallesa.

Krajolik kroz koji se prolazi je izuzetno zanimljiv i lijep. S Francuske (sjeverne) strane Pirineji su goli i gotovo bez drveća, obiluju nepreglednim pašnjacima na kojima pase 100-tine tisuća ovaca i poneko krdo konja. Po manjm udolinama mogu se vidjeti zaselci, staje i torovi za sklanjanje stoke za vrijeme zime. Sa Španjolske strane, Pirineji su strmiji i šumovitiji. Također, Španjolska strana je i kamenitija, pa se na stazi mogu očekivati valjutci koji značajno usporavaju napredovanje i zahtjevaju dodatni oprez.

Na visinama iznad 1000 metara vrlo lako se može očekivati snijeg što ovisi o kalendaru putovanja. Na otprilike pola puta do Roncesvallesa nalazi se mali dom Orrison. Cijena spavanja s večerom, uz vrlo ljubazno osoblje je 28 Eur-a. U svakom slučaju, ovdje se treba svratiti, napraviti pauzu i uživati u iznimno lijepom pogledu.

Kada se prođe udaljenost od 11,5 km, dolazi se do Francusko-Španjolske granice. Još se jasno vide ostaci raznih fortifikacija kojima je bila obilježena nekadašnja dosta čvrsta granica. Na toj koti, na visini od 1150 m, na jednom brežuljku, postavljen je vrlo lijepi kip Blažene Djevice Marije. Nemojte proći a ne posjetiti ovo mjesto. Nalazi se vrlo blizu hodočasničke staze i lako je uočljivo.

Prije samog Roncesvallesa stiže se na križanje s kojeg je nastavak moguć po dvije staze. S te pozicije, okružen šumum, vidi se samostan u dolini. Jedan put ide ravno i vodi starom, strmom rimskom cestom, dok drugi skreće desno, puno je blaži i lakši za koljena. Oba puta se sastaju na stražnjem dijelu Sveučilišne Crkve u Roncesvallesu.

Roncesvalles je malo selo (zaselak) s populacijom od oko trideset ljudi. U mjestu nema trgovine ali ima knjižaru, dva hostela, nekoliko gostionica, turistički ured, samostan i crkvu. U crkvi se održava misa za hodočasnike svake večeri u 20:00 sati radnim danom i u 18:00 sati vikendom. Jedan sat prije mise moli se krunica. Večeru treba rezervirati u nekoj od gostionica prije večernje mise, ako se istoj želi prisustvovati. Večernja misa se služi na nekoliko jezika a na njoj se dijeli blagoslov za sve hodočasnike na njihovom putu u Santiago de Compostela. Za vrijeme blagoslova, svećenik pročita sve zemlje iz kojih dolaze hodočasnici.

Roncesvalles je malo mjesto i nema velikih problema s orjentacijom. Na izlasku iz mjesta je velika hodočasnička tabla, treba proći pored nje i nastaviti šumskim putem. Nakon prijeđenih 2 km stiže se do mjesta Burguete (Auritz), a hodočasnička staza prolazi glavnom ulicom. Na prvi pogled ovo mjesto je jako atraktivno. S obje strane ulice su stare, dobro očuvane a tipično Baskijske kuće. Ernest Hemingway je boravio u Burguete tijekom 1920-ih i to je opisao u svom romanu Sunce Izlazi (The Sun Also Rises). U hotelu Burguette nalazi se klavir na kojem je njegov  potpis. U sredini sela je i crkva (Iglesia de San Nicolas de Barri), pored koje je gostionica koja služi doručak.

Nakon prolaska crkve i parka treba nastaviti po glavnoj ulici još 50-tak metara i skrenuti desno pored banke Banco Central Hispano, i nastaviti hodočasničkom stazom koja vodi preko pješačkog  mosta na potoku Rio Urrobi, i nastaviti dalje pored crkve Svetog Bartolomea (Iglesia San Bartolomé), nakon koje se izlazi na glavnu cestu za mjesto Espinal.

Espinal je staro baskijsko naselje koje datira iz 1269. godine. Karakteristično je po tome što većina kuća ima neko oružje iznad ulaznih vrata. U mjestu ima gostionica, restoran i trgovina. Gostionica radi od ranih jutarnjih sati i u njoj se može popiti prva kava ili uzeti doručak.

Hodočasnička staza kroz Espinal vodi glavnom ulicom na kraju koje treba skrenuti desno,  proći pored česme i skrenuti lijevo na pješačku stazu koja vodi malo oštrije uzbrdo kroz bukovu šumu. Izlaskom na vrh staza se račva pa treba skrenuti desno, proći kroz prolaz i odmah nakon toga skrenuti lijevo i nastaviti ravno makadamskom cestom, između ograda, do mjesta Alto de Mezquiriz, a nakon njega hodočasnička staza se spušta i vodi kroz selo Viscarret, a nakon njega kroz malo selo Bizkarreta-Gerendiain koje je krajnje odredište ove hodočasničke dionice.

Smještaj u ovom slučaju je bio u Hotelu La Posada Nueva, koji uz spavanje nudi i hodočasničku večeru za 12 Eura po osobi, dok je cijena smještaja u dokrevetnoj sobi 40 Eura po sobi.

Što treba vidjeti na ovoj dionici:

• San Jean Pied de Port  crkva Notre-Dame
  • Biakorre - kip Blažene Djevice Marije
  • Roncesvalles - Sveučilišna crkva
  • Roncesvalles - Crkva Santiago
  • Roncesvalles - Sancti Spiritus Kapela, kosturnica za mnoge hodočasnike
  • Roncesvalles - Charlemagne’s set šahovskih figura od slonove kosti iz 11-og stoljeća

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.