Na izlasku iz Viane najprije treba proći kroz kameni lučni Portal San Felices i skrenite lijevo u ulicu Calle la Rueda i nastaviti po njoj do križanja s ulicom Calle de Los Arces. Tu treba skrenuti lijevo i nastaviti do sljedećeg križanja (Calle de la Fuente Vieja) na kojem treba skrenuti desno i nastaviti sve dok se ne vratite na glavnu cestu. Nastavak vodi po ujednačenoj zemljanoj stazi, koja prolazi kroz polja, sve dok se ne stigne do kapelice Ermitas de las Cuevas. Preko puta ove znamenitosti nalazi se piknik područje na kojem je i česma s pitkom vodom.  Na kraju piknik područja treba slijediti smjer Laguna de las Cañas, koji vodi do glavne ceste, a kada se dođe do nje treba nastaviti stazom koja vodi uz nju a ona vodi u regiju La Rioja.

U nastavku hodočasnička ruta vodi prema Cerro de Cantabria po asfaltnoj stazi koja vodi do ruševina prapovijesnog grada Cantabria. Iskapanja su još uvijek u tijeku. Kada se spusti s ovog brežuljka, dolazi se do obiteljskog gospodarstva Casa de Chozo na kojem se može potražiti osvježenje. Dalje treba ići oko 1 km i skrenuti lijevo preko kamenog mosta Puente de Piedra preko rijeke Río Ebro.  Na drugoj strani mosta treba skrenuti desno u ulicu Calle Rua Vieja koja pored crkve Iglesia Maria del Palacio, vodi ravno u Logroño .

Logroño je glavni grad pokrajine La Rioja a ima 148.000 stanovnika. On je ujedno i glavni sveučilišni grad ove pokrajine. Dominantna je vinska ali ima i tekstilne i metalne industrije. Crkva (Iglesia de Santiago El Real) se nalazi na hodočasničkoj ruti na kraju ulice Calle Rúa Vieja. Iznad ulaza je prikaz odlaska u boj Svetog Jakova kao ubojice maura (Santiago Matamoros). Nalazi se na mjestu crkve iz 9. stoljeća koja je izgrađena u čast bitke u kojoj je Sveti Jakov pomogao da se pobjede mauri.

U gradu Logroño ima puno mogućnosti smještaja u privatne objekte bilo da se radi o svratištima bilo da se radi o hotelima. Prije ulaska u sam grad prelazi se preko mosta na rijeci Rio Ebro.

Prolazak kroz veće gradove na hodočasničkoj ruti, uvijek je naporan jer se teško slijede markacije ma kako gusto bile postavljene. U Logronou je takva situacija, markacija ima dosta ali treba ih vrlo pažljivo pratiti da se ne bi nepotrebno lutalo po gradu. Slijedeće mjesto na hodočasničkoj ruti je Navarette, a hodočasnička staza do njega vodi pretežito kroz vinograde.

Navarette  je stari grad s populacijom od oko 2.500 stanovnika. Grad se nalazi na obronku a na samom vrhu grada je crkva iz 16. stoljeća, Iglesia de la Asuncion, koji ima vrlo impresivan barokni oltar. Ostale znamenitosti u gradu na koje treba obratiti pažnju su: Ermita de Santa Maria del Buen Suceso i Castillo koji se nalazi na najvišoj točki grada Cerro Tedeón, s koje je prekrasan pogled na okolicu. U donjem dijelu grada, u neposrednoj blizini glavne ulice, smješten je trg s dosta kafića, gostionica i restorana.

Nakon Navarette slijedi polagani uspon u kojem se dobiva oko 250 m visinske razlike, na kraju kojeg se nalazi selo Ventosa, koja se nalazi na oko 670 m nadmorske visine, a ima oko 150 stanovnika.

Ovdje treba napomenuti da nije nužno svraćanje u Ventosu i ona se može zaobići u čemu se skraćuje staza za 1 km. Na tu situaciju upozorava tabla na tom skretanju na kojoj su ucrtana i objašnjena oba smjera.

Prvi gradić u koji se stiže nakon napuštanja Ventose je Najera. Nakon dosta dugog pješačenja kroz predgrađe ovog grada, hodočasnici dolaze u monumentalni centar Nájere preko avenije Avenide de Logroño i ulice Calle San Fernando. Nakon što se prođe nekoliko koraka niz aveniju Avenide de Logroño, treba skrenuti desno i posjetiti zidine samostana Sveta Elena koji je izgrađen sredinom 16. stoljeća. Danas od kompleksa zgrada samostana ostala je sačuvana crkva, samostan i nekoliko pomoćnih građevina, a moguće je posjetiti samo crkvu koja ima oltare velike umjetničke vrijednosti. Unutar zidina samostana danas borave sestre Clarise.

Danas u neposrednoj blizini rijeke Najerilla hodočasnici prolaze kroz Stara vrata samostanskog vrta (Antigua Puerta se la Huerta) i dolaze u dio grada u kojem se nalazi većina smještajnih objekata i drugih usluga koje mogu biti od koristi. Hodočasnici nakon prolaska kroz centar grada prelaze rijeku preko mosta San Juan de Ortega, čija je gradnja bila inicirana potrebama hodočasnika. S druge strane mosta, hodočasnička ruta nastavlja uz trg Plaza de la Estella, na kojem su sačuvana vrata kroz koja se ulazi  u stare gradske zidine, a nakon toga treba nastaviti  ulicama Carmen i San Miguel. Ako hodočasnici skrenu lijevo i za kratko napuste markiranu rutu, doći će do crkve Santa Cruz, koja je izgrađena od pravilnih kamenih kocki  u 11. stoljeću. U spomenutoj crkvi su relikvije više svetaca i slike iz samostana Santa María la Real. U ovoj crkvi se služe mise za hodočasnike od ponedjeljka do subote u 20 sati.

Od crkve Santa Cruz treba se vratiti na markiranu hodočasničku rutu i nastaviti preko trga Plaza Santa Maria prema ulici Calle Don Garcia, u koji se nalazi Muzej Najerillense. Ovaj muzej je u naravi ograđeni prostor u kojem se nalaze arheološki komadi, razni umjetnički predmeti i etnografija iz različitih stoljeća, koji daju sliku tradicionalnog načina življenja u regiji Najerilla. S desne strane ulice preko puta muzeja, nalazi se veličanstveni simbol grada, samostan Santa María la Real, kojeg je gradio 1052. godine, kralj Don Garcije Sánchez, a koji je služio kao kraljevski mauzolej za članove njegove dinastije.

Legenda kaže da je kralj u lovu na jarebice pustio svoje sokolove. Pošto se ptice nisu dugo vraćale otišao je u potragu za njima. U šumi je naišao na pećinu iz koje ga je obasjalo svjetlo. U pećini je pronašao svoje ptice s lovinom i tajanstveni lik Djevice s djetetom, vazu ljiljana, zvona i svjetiljke. Nakon osvajanja grada Calahorra i protjerivanja muslimana iz njega, kralj je naredio gradnju samostana kao žrtvu Djevici, koja mu je pomogla u tome. Za smještaj u Najeri izabran je Apartamentos Vino y Camino u kojem je cijena dvokrevetne sobe 50 Eura.

Što treba vidjeti na ovoj dionici:

• Hodočasnička Česma – Rua Vieja – Logrono
  • Crkva Santiago – Rua Vieja – Logrono
  • Katedrala Svete Marije Redonda – Logrono
  • Samostan Svete Marije, Najera
  • Crkva Svete Marije, Najera

Albumi sa slikama

Komentari korisnika

Trenutno ne postoji ni jedan komentar za ovu dionicu.

Statistika i pregled dionice

Visinski graf dionice
Graf puta dionice

Preuzmi GPS trag

Samo prijavljeni korisnici mogu preuzeti GPS trag.